fbpx
Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου, 2020

Το έργο που κινδυνεύει να καταστρέψει τις ομορφότερες παραλίες της Ανατολικής Αττικής

Χιλιάδες λουόμενοι επισκέπτονται καθημερινά αυτό τον καιρό τις πανέμορφες παραλίες της Ανατολικής Αττικής που προσφέρουν μια όαση δροσιάς σε όσους τις επιλέγουν. Πόρτο Ράφτη, πλαζ Μαρκόπουλου, Αγία Μαρίνα, Χαμολιά, Αρτέμιδα, Ραφήνα, Νέα Μάκρη και Σχινιάς, κατακλύζονται από κόσμο που απολαμβάνει τα καταγάλανα νερά που διαθέτουν οι εν λόγω ευλογημένες από τον Θεό περιοχές.

Από τον Μάιο και τουλάχιστον έως τον Οκτώβριο, βοηθούντος και του καλού καιρού, η ακτογραμμή της Ανατολικής Αττικής προσελκύει αμέτρητες οικογένειες, τουρίστες, ζευγάρια, μικρές ή μεγάλες παρέες νέων και μεγαλύτερων σε ηλικία αλλά και μεμονωμένα άτομα που θέλουν να περάσουν λίγες ώρες στη θάλασσα. Άλλωστε αυτές οι περιοχές διαθέτουν το πλεονέκτημα της εγγύτητας με την Αθήνα και έτσι πολλοί συνδυάζουν το μπάνιο τους με μια ημερήσια εκδρομή. Το Πόρτο Ράφτη για παράδειγμα απέχει μόλις 40 χιλιόμετρα από το κέντρο της πρωτεύουσας, η Ραφήνα ακόμη λιγότερα. Επίσης, δεν είναι λίγοι αυτοί που διαθέτουν εξοχική κατοικία εκεί κοντά ή έχουν πάρει την απόφαση να αφήσουν για πάντα πίσω τους το κλεινόν άστυ και να μείνουν μόνιμα σε κάποιον από τους παραθαλάσσιους δήμους της Ανατολικής Αττικής, πηγαινοερχόμενοι καθημερινά με το αυτοκίνητο στις δουλειές τους, συνδυάζοντας επί της ουσίας σχεδόν όλο το χρόνο εργασία με διακοπές.

Αυτός ο πόλος έλξης όμως με τα τιρκουάζ, γαλάζια ή μπλε νερά κινδυνεύει τώρα στην καλύτερη περίπτωση με υποβάθμιση και στην χειρότερη με καταστροφή καθώς στην παραλία της Χαμολιάς, που βρίσκεται ανάμεσα στη Βραυρώνα και το Πόρτο Ράφτη, επέλεξαν οι δημόσιοι φορείς να τοποθετήσουν μεγάλους αγωγούς μέσω των οποίων θα καταλήγουν εκεί τα επεξεργασμένα λύματα από το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας που δημιουργείται στα Σπάτα. Οι αγωγοί, μήκους 53 χιλιομέτρων, θα μεταφέρουν από το εργοστάσιο τις επεξεργασμένες ακαθαρσίες και θα τις εκρέουν στη συγκεκριμένη γραφική ακτή, προκαλώντας ήδη όπως είναι φυσικό έντονες αντιδράσεις τόσο από τους κατοίκους του δήμου Μαρκόπουλου Μεσογαίας όσο και από την ίδια την δημοτική αρχή που υποστηρίζει ότι «κάποιοι αποφάσισαν να υποβαθμίσουν την περιοχή και έλαβαν αποφάσεις χωρίς να μας ρωτήσουν».

Να σημειωθεί ότι η κατασκευή του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων πραγματοποιείται με ευθύνη της Περιφέρειας Αττικής ενώ τη διαχείρισή του θα αναλάβει ακολούθως η Εταιρεία Υδρεύσεως και Αποχέτευσης Πρωτευούσης Α.Ε. (ΕΥΔΑΠ). Οι κάτοικοι της ακτογραμμής από Σχινιά – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Αρτέμιδα – Χαρμολιά – Πόρτο Ράφτη που απολαμβάνουν μέχρι και σήμερα τις παραλίες τους, εκτιμούν τα όσα γίνονται ότι συνιστούν οικολογικό έγκλημα για τον τόπο τους. Η αγωνία τους πολλαπλασιάζεται διαπιστώνοντας ότι μεταξύ άλλων δεν έχει γνωστοποιηθεί εδώ και τόσο καιρό η υφιστάμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου ώστε να γνωρίζουν και οι ίδιοι το μέγεθος των συνεπειών που θα υπάρξουν από τα επεξεργασμένα λύματα.

Οι δημότες τονίζουν ότι δεν τους έχει διευκρινιστεί ακόμη ούτε καν εάν η επεξεργασία των λυμάτων θα είναι δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια (η δευτεροβάθμια είναι μέτρια επεξεργασία) και τι θα μπορούσε να συνεπάγεται για τη θαλάσσια περιοχή τους ένα τυχόν ατύχημα στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων. Το Κορωπί για παράδειγμα, διαθέτει ως γνωστόν μια μεγάλη βιομηχανική ζώνη. Τα αστικά λύματα της βιομηχανικής ζώνης θα πηγαίνουν στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας. Ποιος εγγυάται όμως ότι κάποιες απ’ αυτές τις βιομηχανίες δεν θα ρίχνουν εκεί και τα βιομηχανικά τους λύματα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καταστροφή των νερών των παραδεισένιων παραλιών της Ανατολικής Αττικής; Από τον Σχινιά και τον Μαραθώνα, μέχρι τον Πόρτο Ράφτη.

Related Articles

Μπάκιγχαμ: Σπατάλες και ιός φέρνουν λιτότητα

ΛΟΝΔΙΝΟ. Αιματηρές οικονομίες καλείται να πραγματοποιήσει η βασιλική οικογένεια της Αγγλίας, καθώς τα λογιστικά στοιχεία δείχνουν ότι ο οίκος των Ουίνδσορ θα υποστεί απώλειες...

Αιχμηρή παρέμβαση Κουντουρά: «Ζητούμε ευρωπαϊκές προτάσεις για τις μετακινήσεις – Ντροπή οι εικόνες στα ΜΜΜ»

Η κυρία Κουντουρά έθιξε μία πολύ σημαντική διάσταση που παρέλειψε η μελέτη, υπογραμμίζοντας ότι τα μέσα μεταφοράς δεν είναι απλώς η ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων,...

Ερώτηση Γιάννη Λαγού για την κατάσταση στα σύνορα της Ουγγαρίας

Ερώτηση κατέθεσε στην Κομισιόν ο μη εγγεγραμμένος Ευρωβουλευτής  Γιάννης Λαγός, σχετικά με τους υπέρμετρα αυστηρούς ελέγχους που διενεργούν οι Ούγγροι συνοριοφύλακες σε οδηγούς οχημάτων...

Απάντηση

Stay Connected

20,763ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,378ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Μπάκιγχαμ: Σπατάλες και ιός φέρνουν λιτότητα

ΛΟΝΔΙΝΟ. Αιματηρές οικονομίες καλείται να πραγματοποιήσει η βασιλική οικογένεια της Αγγλίας, καθώς τα λογιστικά στοιχεία δείχνουν ότι ο οίκος των Ουίνδσορ θα υποστεί απώλειες...

Αιχμηρή παρέμβαση Κουντουρά: «Ζητούμε ευρωπαϊκές προτάσεις για τις μετακινήσεις – Ντροπή οι εικόνες στα ΜΜΜ»

Η κυρία Κουντουρά έθιξε μία πολύ σημαντική διάσταση που παρέλειψε η μελέτη, υπογραμμίζοντας ότι τα μέσα μεταφοράς δεν είναι απλώς η ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων,...

Ερώτηση Γιάννη Λαγού για την κατάσταση στα σύνορα της Ουγγαρίας

Ερώτηση κατέθεσε στην Κομισιόν ο μη εγγεγραμμένος Ευρωβουλευτής  Γιάννης Λαγός, σχετικά με τους υπέρμετρα αυστηρούς ελέγχους που διενεργούν οι Ούγγροι συνοριοφύλακες σε οδηγούς οχημάτων...

Ειδικές Δυνάμεις: Το σχέδιο του Στρατηγού Φλώρου για πανίσχυρους Έλληνες κομάντο

Δημιουργείται η Διοίκηση Ειδικού Πολέμου – Ποια θα είναι η αποστολή της – Ο καθοριστικός ρόλος του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ για την ενίσχυση των Μονάδων...

Κόντρες στην ευρωβουλή για το νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης

Το νέο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση χαρακτηρίστηκε «ανεπαρκές» από τις περισσότερες πολιτικές ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενώ ακούστηκαν φωνές «υπέρ της υποχρεωτικής μετεγκατάστασης προσφύγων, αλλά και...